Do činnosti pracovní skupiny jsou zapojeni učitelé a lídři/experti z daného území. Obsahem práce pracovní skupiny je výměna zkušeností a odborných znalostí o metodách, pomůckách a postupech, které vedou k rozvoji ČG a k rozvoji potenciálu každého žáka. Minimálně jeden člen PS musí být pedagogický pracovník dle zákona č. 563/2004 Sb. ve znění pozdějších předpisů s minimálně pětiletou praxí v základní škole. PS pro čtenářskou gramotnost se bude scházet min. 4 x ročně.
Členové PS k datu 5. 11. 2020 | |
Mgr. Radovana Tesárková | Divadelní spolek Ty-já-tr |
Michala Kafková | Kritické myšlení, z.s. |
Mgr. Michal Kaderka | Garant PS, učitel Gymnázium Na Zatlance |
Mgr. Klára Ročková | Učitelka ZŠ Strossmayerovo náměstí |
Mgr. Daniel Pražák | Učitel ZŠ Strossmayerovo náměstí, digitální gramotnost |
Činnost PS | |
PS se aktivně podílí na procesu společného plánování v území a aktualizace dokumentace MAP v podaktivitě 2.4. PS spolupracuje s PS pro financování a dalšími PS. Obsahem práce pracovní skupiny je především projednávání podkladů a dokumentů v rámci realizace podaktivity 2.4 Místní akční plánování. Nedílnou součástí práce těchto PS je začlenění oblasti digitální gramotnosti a využívání ICT ve vzdělávání v souvislosti s podporou matematické a čtenářské gramotnosti a rozvojem potenciálu každého žáka. PS zaměřena na výměnu zkušeností a odborných znalostí o metodách, které vedou k rozvoji ČG (a s tím souvisejících pregramotností) a k rozvoji potenciálu každého žáka. PS se bude zabývat identifikací místních lídrů/expertů a jejich zapojením do práce PS a dalších aktivit v území, zapojením lídrů z jiných platforem, regionů nebo VŠ. Stěžejní témata: problematika školních knihoven, vzdělávání pedagogů (RWCT, čtenářská gramotnost), práce s nadanými žáky, mediální výchova, propojení čtenářské gramotnosti do všech výukových předmětů i běžného života. Pro posun v rozvoji čtenářské gramotnosti je potřeba, aby MAP nastartoval a naplánoval aktivity a procesy, které se v místě udrží. | |
Výstupy z činnosti PS | |
Ustavená, funkční a činná PS pro čtenářskou gramotnost a k rozvoji potenciálu každého žáka. Identifikovaní místní lídři (zpracovaný seznam). Dokumentace MAP – aktualizovaná a doložená v rámci podaktivity 2.4 – návrhy aktivit spolupráce a aktivit škol v čtenářské gramotnosti a k rozvoji potenciálu každého žáka. | |
Doklady o činnosti PS | |
Ve zprávách o realizaci se budou dokládat: Zápisy a prezenční listiny ze všech jednání PS pro rovné příležitosti. Zpracované návrhy aktivit spolupráce a aktivit škol. Prezenční listiny a pozvánky ze seminářů/workshopů. |